
Redovan servis | Veliki servis
Veliki servis se radi na servisnom intervalu od 60.000-120.000 km, dok neki proizvođači prvu zamenu seta zupčenja preporučuju na 150.000 km pa čak i do 210.000 km. Ipak pošto su u pitanju gumeni delovi koji su vremenom krti i podložni pucanju, potrebna je zamena i kod prelaska male kilometraže a usled vidljive dotrajalosti (60 do 96 meseci). U pitanju je zamena seta zupčastog remena i zamena seta pomoćnog pogosnkog remena, kao i zamena vodene pumpe. Ovo je obavezno ukoliko pogon pumpe vrši zupčasti remen i tom prilikom se vrši ujedno i zamena rashladne tečnosti (antifriz).
U zavisnosti od konstrukcijskog rešenja, neka vozila imaju zupčasti kaiš a neka pogonski lanac kao sponu između radilice i bregaste osovine. Ukoliko dođe do istezanja ili preskakanja lanca ili kaiša to može dovesti do nepravilnog rada motora, a kod eventualnog pucanja pogonskog kaiša ili lanca može doći do havarije u samom motoru.
Glavni pogonski remen obezbeđuje pravilan rad motora i spoj je između radilice i bregaste osovine (u nekim slučajevima sistema za hlađenje, gorivo …), dok pomoćni pogonski remen obezbeđuje pravilan rad sistema klimatizacije, punjenje akumulatora, hlađenja, ventilatora, servo uređaja …
Ukoliko vozilo konstrukcijski ima razvod preko pogonskog lanca, a kako za njega nije predviđena zamena po servisnom intervalu, preporuka je da se zameni kada se čuje lupkanje ili najčešće kada postoji problem sa “hladnim startom” motora. Na vozilima sa pogonskim lancem trebalo bi zameniti pomoćni pogonski remen set kanalnog/pk/klinastog/trakastog kaiša kako bi sprečili kvarove ili kako vas ne bi vozilo ostavilo kad vam je najpotrebnije.
Zamena seta razvoda ili zamena seta zupčastog kaiša je posao u koji spada zamena zupčastog kaiša, zamena kanalnog/pk/klinastog kaiša i zamena španera i rolera (svih zatezača/vođica kaiša).
Veliki servis se uglavnom radi kad dođe vreme i za mali servis ali i ne mora, moze da se radi i posebno tako da on ne podrazumeva mali servis, kao ni zamenu remenica radilice i alternatora (osim ako nisu uključeni u set zupčastog kaiša). Treba znati da kaiševi imaju svoj radni vek I da usled zagrevanja motora, starosti i pređene kilometraže gube elastičnost te su na kraju i podložni pucanju. Koliko su kaiševi istrošeni zavisi dakle od: broja pređenih kilometara, godišta, zategnutosti kaiševa, zaprljanosti ulja.
Na istrošenost sistema zupčenja može ukazivati škripanje ispod haube tokom startovanja motora kao i paljenje signalne lampice. Na drugi način tačnije pregledom teško je ustanoviti stepen istrošenosti jer oštećenja najčešće nisu uvek vidljiva.